söndag 22 september 2013

Femte veckan

Här är vi på  en tidig morgonutflykt med vår lärare Brittmarie till vänster på bilden.
Vi gick till Götakanal som ligger i närheten av skolan och tittade på träd, buskar och växter som vi kan använda oss av i våra floristarbeten. 
Det var dagg och soligt så alla spindelnät syntes så tydligt.
Nypon blev man ju sugen på att plocka och kanske dekorera en höstkrans med.
Sen efter mycket letande så hittade jag ett fyrklöver som jag har torkat.
Ett lärk kvist med en liten dekoration som vi fick göra på Marias lektion.
Vi fick starta upp veckan med en nivå bukett innan vi började med veckans tema begravningsdekorationer.
 En kistdekoration består huvudsakligen av cypresser.
Här är en spiralbunden kistbukett i dekorativ stil som vår lärare Fredrik visar här på bilderna.

Mina två kistbuketter.

Kistdekoration i oasis.
Den har även den en bas av cypresser och kistdekorationen ska följa en symmetri och blommorna ska skapa grupper och linjer.
Så här blev min och den blev riktigt fin sen min lärare bytte plats på 2 blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar