söndag 19 januari 2014

En kompakt droppformad brudbukett Januari 2014

Först börjar man att göra baksidan med att linda handtaget och dölja plasthållaren med blad. Tyvärr har jag ingen bild att visa upp.
Här har jag börjat format framsidan med lite grönt som grund.
Alla långa blommor förstärktes med nejliketråd. Blommorna sticks in radialt mot mitten i oasisen. Blickpunkten är den rosa rosen på toppen av oasisen. Sedan ska man ha en varierad symmetri bland blommorna. 
 Klart efter en dag!
 I Lördags var jag och min man på Formex inredningsmässa. Där var det Nordiska Mästerskapet i Blomsterbinderi. Norge vann bla. med den här fina blomsterarrangemanget i rede.
Vår lärare Fredrik brukar säga att redet ska vara synligt och inte helt täckt av blommor. Det lyckades de fint med.
När jag tog kort på blommorna kom min man med en Interflora karamell och penna till mig och sa det här ska du ha. Han tyckte det passade en blivande florist och karamellen var god.

1 kommentar:

  1. Vilken vacker bukett! Du har helt klart talang! Spännande!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera